
Een huisstijl is voor een bedrijf wat kleding is voor een mens: ze laten zien wie je bent, wat je doet en waar je voor staat. Het is een unieke vorm van opvallen en het creëren van herkenbaarheid onder (potentiële) klanten. Als we een bepaalde kleur blauw zien denken we allemaal aan een zekere supermarktketen, zie je een appel waar een hap uit is dan weet je om welk computermerk het gaat. Dat is wat een huisstijl doet.
Bovendien komt het professioneel en betrouwbaar over wanneer je een consequente stijl hanteert in al je communicatie en op alle kanalen. Zowel online als offline.

Een huisstijl bestaat uit verschillende onderdelen die samen een herkenbaar geheel vormen. Een logo, lettertype, typografie, kleurgebruik, zelfs interlinie en spatiëring kunnen deel uitmaken van een huisstijl. Belangrijk is dat het goed in het oog springt, dat het opvalt in de oceaan waar je met je concurrenten in zwemt en dat het bij de klant blijft hangen, op een positieve manier.
Onze grafisch ontwerpers weten precies waar ze op moeten letten. We gaan samen met jou om de tafel om te komen tot een ontwerp, dat wij omzetten naar een concrete huisstijl waar jouw klant binnen de kortste keren over zegt: ‘Oh ja, dat zijn de mensen van…!’
Toe aan een nieuwe huisstijl?
We leren je graag beter kennen zodat we een passende en krachtige huisstijl voor je kunnen ontwikkelen. Kom langs, dan drinken we samen een kop koffie en zorgen we ervoor dat je geïnspireerd de deur uitgaat.
Huisstijlontwikkeling