(050) 87 954 03 info@problicity.nl

Als je in de marketing werkt klinkt het je waarschijnlijk bekend in de oren: hectiek alom. Campagnes die ‘even tussendoor’ moeten, naast alle andere projecten die je al hebt lopen. Het voorbereiden van een (digitale) nieuwsbrief, het uitwerken van een grote campagne, doorlopend social media beheer of zelfs het ontwerpen en bouwen van een volledige website. Dit heeft een doorlopende stroom van e-mails voor zowel klant als marketeer tot gevolg, met steeds meer mensen in de CC, de ene deadline na de andere, enzovoorts. Na verloop van tijd zul je door de bomen het bos niet meer zien. Je mailbox wordt die enge plek waar het bolletje met meldingen alleen maar groter en roder wordt. Langzaamaan worden opmerkingen gemist, mailtjes per ongeluk verwijderd of wordt iemand vergeten. Het gevolg? Ontevreden klanten, geïrriteerde collega’s en een verspilling van tijd en geld.

 

Overzicht creëren in een dynamische werkomgeving

Bij Problicity houden we niet van tijdsverspilling of ontevreden klanten. Daarom maken wij gebruik van een projectmanagementtool: Asana. Deze tool maakt het mogelijk om aan de hand van teams en projecten ons werk te beheren en te coördineren. Door het aanmaken van taken en planningen kunnen de verschillende verantwoordelijkheden worden verdeeld onder onze collega’s. Het zorgt voor duidelijkheid en inzicht, iets wat enorm gewenst is in een drukke en dynamische omgeving als een marketingbureau.

 

 

Samenwerken in Asana

Asana zorgt niet alleen voor inzicht en duidelijkheid, Asana maakt het ook mogelijk om samen te werken met externe partners en klanten. Zo werken wij met een partner samen in het project Problicity x Partner Y. Zowel de juiste collega’s van Problicity als het team van de partner hebben toegang tot dit project en kunnen hierin opgedeeld in secties samenwerken. Voor de projectmanagers is het zo in één oogopslag duidelijk wat de status is per onderdeel, waarop het wachten is, en wie er aan zijn of haar mouw getrokken moet worden. Mocht er een klant bellen met een vraag, dan is het een kwestie van het juiste project opzoeken, even kijken en je hebt je antwoord klaar.

Asana als hulpstuk voor interne communicatie

Niet alleen samenwerken met externe partijen is makkelijk via Asana, ook intern samenwerken zal efficiënter gaan. Bij Problicity werken we vaak in teams bestaande uit een online marketeer, een offline marketeer en een vormgever. Daarbij komt het regelmatig voor dat een marketeer even moet wachten met zijn of haar werkzaamheden als de vormgever nog druk bezig is met het maken van de bijbehorende beelden. Wanneer de vormgever deze klaar heeft, vinkt hij of zij de betreffende taken af en krijgt de marketeer een melding dat hij of zij verder kan met het inrichten van de campagne. Mochten er tussendoor vragen of opmerkingen zijn, dan is er de mogelijkheid om comments te plaatsen waarin de betrokken collega’s kunnen worden getagd. Deze krijgen op hun beurt dan weer een melding dat er een bericht voor hen is geplaatst. Zeker nu er ook steeds meer hybride gewerkt wordt is Asana hierbij een belangrijk hulpstuk.

Voordelen van Asana

  • Minder mailcommunicatie
  • De verdeling van taken en verantwoordelijkheden inzichtelijk maken
  • Inzicht in deadlines
  • Overzichtelijk schuiven met prioriteiten
  • Gemakkelijk feedback vragen via comments
  • Continu inzicht in actuele werkzaamheden
  • Efficiënt werken op afstand