(050) 87 954 03 info@problicity.nl

Bijna ieder bedrijf doet wel iets met social media. Of het nu Facebook, Instagram, Twitter of Linkedin is, alles begint met een goede social media strategie. Daarom hebben wij een klein stappenplan opgesteld voor betere social media content.

Stap 1: Doe onderzoeken naar de doelgroep

Wie is jouw doelgroep? Zijn het mannen of vrouwen? Hoe oud is jouw doelgroep gemiddeld? Wat vindt jouw doelgroep interessant? En wanneer zijn ze actief op social media? Bekijk bij verschillende platformen ook of je verschillende doelgroepen aanspreekt. Als je al deze informatie verzameld hebt, heb je een goed beeld van jouw doelgroep en wat zij interessant en leuk vinden. 

 

Stap 2: Goede kwaliteit content: een foto of video is een must

Om op te vallen tussen alle berichten op de tijdlijn van jouw doelgroep, moet je eruit springen met goed beeldmateriaal. Dit kan door middel van een video of een goede afbeelding. Wanneer je elke keer een unieke stijl gebruikt bij het plaatsen van video’s of afbeeldingen geeft het niet alleen een duidelijk beeld van jouw bedrijf, maar zijn je berichten ook nog eens beter herkenbaar. Houd bij het creëren van de unieke stijl de statistieken van stap 1 in gedachten.

 

Stap 3: Maak een contentkalender

Zodra je weet wie je doelgroep is en je een eigen unieke stijl gecreëerd hebt, is het tijd voor een contentkalender. Bedenk eerst hoe vaak en op welke social media kanalen je berichten wilt plaatsen. Plan bij het maken van een contentkalender een paar maanden vooruit, zodat je ruimte hebt om goede content te maken. Gebruik een inhaakkalender om te ontdekken wanneer speciale feestdagen zijn of dagen waarop jij kan inhaken. Zodra de onderwerpen zijn bepaald, kan je vooruit werken. Als je een spoedje hebt, kan je die er altijd nog ergens tussen zetten. 

 

Stap 4: Wees betrokken en zichtbaar

De kwalitatief goede content die op je doelgroep is afgestemd is geplaatst. Wat nu belangrijk is om je volgers verbonden te laten voelen. Wat nu belangrijk is om je volgers verbonden te laten voelen. Dit kan je doen door actief op je volgers te reageren, hun reacties te liken en reacties uit te lokken. Al deze acties zorgen ervoor dat je volgers zich meer betrokken voelen met jouw bedrijf. Let hierbij ook op hoe snel je reageert op privéberichten. Laat hierdoor je volgers ook je grootste fans worden.

 

Stap 5: Zorg voor meer bereik met advertenties

Om meer volgers te krijgen ontkom je er niet aan om ook af en toe gebruik te maken van advertising. Het voordeel van social advertising is dat je een hele specifieke doelgroep kan kiezen. Je kan dus een hele social media campagne targetten op jouw doelgroep. Daarnaast kan je ook nog eens heel goed resultaten meten. Je kan precies zien hoeveel mensen de advertentie hebben gezien, hoeveel personen geklikt hebben en nog veel meer. 

 

Direct aan de slag!

Wil je na het lezen van bovenstaande stappen direct beginnen of heb je nog vragen? Onze social media specialisten kunnen je helpen met jouw vraagstuk. Bij Problicity kun je terecht voor een complete social media strategie, pakkende content, goed beeldmateriaal en toffe video content. Dit wordt natuurlijk allemaal aangepast op jouw doelgroep! Benieuwd wat Problicity voor jouw online succes kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder